Újabb mérföldkő a Pécsi Tudományegyetem és a vállalati szféra együttműködésében
09/10/2024
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kara és a régióban jelenlévő vállalatok közötti hosszú távú együttműködés újabb fontos állomáshoz érkezett. Október 8-án adták át a Lidl-termet, melyet a Lidl Magyarország támogatásával újítottak fel. A terem átadása nemcsak a hallgatók számára biztosít modern, technológiailag korszerű környezetet, de a közgazdászképzés sikerességéhez is hozzájárul. Takács András, a kar dékánja az átadón kiemelte, hogy az utóbbi évtizedben a vállalati szférával való együttműködés olyan szintre emelkedett, amely kölcsönösen előnyös mind a cég, mind az egyetem számára. A Lidl állandó jelenléte hallgatói versenyeken és egyetemi rendezvényeken, valamint a karon végzett hallgatók alkalmazása a cég vezetésében erősíti ezt a kapcsolatot.
Forrás: bama.hu
Az együttműködés leglátványosabb jelei közé tartozik, amikor egy vállalat tantermet újít fel az egyetem számára. A Közgazdaságtudományi Kar idei tanévét egy ilyen különleges teremmel indíthatta, amely a Lidl arculatával és korszerű technikai felszereltséggel várja a hallgatókat. A dékán hangsúlyozta, hogy a kar oktatási módszerei egyre inkább az interakcióra építenek, így az ilyen kisebb, 25-40 fő befogadására alkalmas termek tökéletesen illeszkednek az új szemléletű, rugalmas oktatási környezetbe. A felújított terem ideális teret biztosít a csoportos munkákhoz, és az oktatók is könnyebben léphetnek kapcsolatba a diákokkal.
Forrás: PTE youtube
Bedő Zsolt, a kar innovációs és kapcsolati igazgatója elmondta, hogy a teremszponzorációk egy mélyebb, alulról építkező mechanizmus eredményei. Nem egyszerűen arról van szó, hogy egy multicég pénzt kíván költeni, hanem a szakemberek maguk is bekapcsolódnak az egyetemi életbe, hallgatókat vonnak be, és ezzel még szorosabbra fűzik a kapcsolatot az egyetemmel. Ez a kölcsönösségen alapuló folyamat tovább erősíti a Pécsi Tudományegyetem és a vállalati szféra együttműködését, hozzájárulva mindkét fél sikeréhez.